Moonchild White Crow Kusursuz
bir özetleme, bir savaşçıyı rüya gören bedenin üzerindeki kontrolü
kadar—en az— değiştirebilir. Bu açıdan, rüya görme ve iz sürme aynı
sonuca, üçüncü dikkate girişe varır. Bununla birlikte, bir savaşçının
her ikisini de hem bilmesi, hem de uygulaması
gerekir. Florinda kadınlar için, saydam beden içinde bunlardan birinin
diğeri üzerinde başatlık kazanmasının farklı bilinç düzenlemeleri
gerektirdiğini söyledi. Öte yandan erkekler her ikisini de kolaylıkla
yapabilmelerine karşın, kadınların bu sanatlarda ulaşabildikleri beceri
düzeyine ulamaları oldukça güçtür. Özetlemede anahtar unsur, Florinda’ya
göre, nefes almaktı. Nefes almak önıın için büyülü bir şeydi; çünkü
yaşam kaynağıydı. Söylediğine göre, kişi bedeninde uyarılan alanları
azaltabilirse, anımsama daha kolay bir biçimde gerçek- leşebilirmiş.
Sandığın kullanılma amacı da buymuş; böylelikle, nefes alıp verme
yoluyla kişi- anılarının içinde giderek derinliklere ulaşabilirmiş.
Kuramsal olarak iz sürücüler yaşamlarında deneyimlemiş oldukları her
duyguyu anımsamak zorundalarmış ve bu süreç aldıkları ilk nefesle
başlıyormuş. Bu noktada beni uyararak, anlattıklarının yalnızca bir
giriş olduğunu, daha sonra, farklı bir uzamda bana iz sürmenin karışık
yönlerini anlatacağını belirtti. Florinda, velinimetinin kendisine
yeniden yaşanması gereken olguları birer birer yazmasını öğütlediğini
söylemişti. Velinimetinin belirttiğine göre yöntem, ilk alınan nefesle
birlikte başlarmış. Iz sürücüler bu sürece, çeneleri sağ omuzlarının
üzerinde başlarlar ve başlarını yüz seksen derecelik bir kavis yapacak
biçimde çevirirken, yavaşça nefes alırlar. Nefes alma, sol omuza
varıldığında sona erer. Soluk alma edimi sona erdiğinde, baş gevşek bir
konuma getirilir. Daha sonra bakışları ileriye dönük olarak nefes
verirler. Daha sonra, iz sürücüler, listesinin en başında yer alan olayı
ele alırlar ve bu olay içinde hissedilen duyguların tümü anımsanıncaya
değin, o olayla birlikte olurlar. İz sürücüler, anımsadıkları olay her
ne ise, ayırdına vardıkları duyguyu anımsadıklarında, yavaşça nefes
alarak, başlarını sağ omuzlarından sol omuzlarına doğru çevirirler. Bu
soluklanma edimi, enerjinin yeniden kazanılması amacını taşır. Florin-
da’nın savma göre, saydam beden sürekli biçimde örümcek ağına benzeyen
iplikçikler üretir ve her türlü duygu tarafından sevk edilen bu
iplikçikler parıltılı kütleden dışarı yansır. Böylelikle, her etkileşim
ya da duyguların devreye girdiği her durum, bir gizilgüç ile saydam
bedenin içine akar. Iz sürücüler, sağdan sola doğru nefes alarak ve aynı
anda bir duyguyu anımsayarak, nefes almanın büyüsüyle, geride bırakmış
oldukları iplikçikleri toplarlar. Sonra soldan sağa doğru soluk verilir.
Böylelikle iz sürücüler anımsanan olayda var olan diğer parıltılı
bedenler tarafından bırakılan iplikçikleri dışarı fırlatırlar.
Florinda’nın buraya değin anlattıkları iz sürme sanatının zorunlu
önedimlerimiş ve topluluğunun tüm bireyleri bu sanatın daha zorlu
uygulamalarına bir giriş olarak bu edimleri deneyimlermiş. İz sürücüler,
özellikle başkalarının bıraktıkları iplikçikleri dışarı atmak üzere,
dünyada bırakmış oldukları iplikçikleri yeniden ele geçirebilmek için bu
önedimleri uygulamadıkça, kontrollü çılgınlıkla baş edebilmeleri
olanaksızdır, zira bu yabancı iplikçikler kişinin, kendine verdiği önem
konundaki sınırsız kapasitenin de temelini oluşturur. Kontrollü
çılgınlık başkalarını kandırmanın, onları cezalandırmanın, veya onlar
karşısında üstünlük elde etmenin bir yolu olmadığına göre, onu
uygulayabilmek için kişinin kendi kendine gülebilmesi gerekir. Florinda,
ayrıntılı bir özetleme ediminin sağladığı sonuçlardan birinin de,
kişinin insanlarla ilişkilerin özünde yer alan kendi kendine
hayranlığın bunaltıcı tekrarı karşısında gülebilme olduğunu söyledi. Kural iz siirme ve rüya görmeyi birer sanat olarak tanım- lıyormuş; bu nedenle bunlar uygulamalı edimlermiş. Nefesin hayat veren mahiyeti, aynı zamanda kişiye temizleme kapasitesini de kazandırırmış. Özetlemeyi uygulamalı bir konu durumuna getiren de, bu kapasiteymiş.
Bir sonraki buluşmamızda Florinda, son dakika yönergeleri adını verdiği öğretilerini özetledi. Nagual Juan Matus ve savaşçı topluluğu, artık gündelik yaşamla uğraşmak zorunda kalmadığım yolunda bir ortak yargıya vardıklarına göre, bana öğretilenin iz sürme sanatı değil, rüya görme sanatıymış. Bu yargının kökten bir değişime uğradığını ve kendilerini kötü bir duruma düşürdüğünü belirtti; bana iz sürme sanatını öğretmeye vakitleri kalmamıştı. Oysa kendisinin daha sonra, hazır olduğumda görevini yerine getirmek üzere, üçüncü dikkatin dış çevresinde kalm ası gerekiyordu. Öte yandan, onlarla birlikte bu dünyadan ayrılacak olursam, bu sorumluluktan kurtulacaktı. Florinda, velinimetinin bir savaşçının en başta gelen görevleri olarak iz sürmenin üç temel tekniği üzerinde durduğunu söyledi. Bunlar, sırasıyla sandık, özetlenecek olayların listesi ve iz sürücünün nefesidir. Velinimeti, derinlikli bir özetlemenin, insan biçiminin yitirlmesi için en uygun yöntem olduğunu düşünüyormuş. Bu nedenle yaşamlarını özetledikten sonra, örneğin kişisel geçmişin silinmesi, kendi kendine verilen önemin yitirilmesi, rutin alışkanlıkların kırılması gibi edimlerden yararlanmak iz sürücüler için daha kolay olurmuş. Florinda velinimetinin, önce öncülleri anlatarak, daha sonra da savaşçıların eylemlerinin altında yatan gerekçeleri belirterek ne demek istediğini açıklamak üzere tüm çömezlerine örnekler verdiğini söyledi. Velinimeti, iz sürme sanatının bir üstadı olduğu için, Florinda’nın hastalığından ve sağaltımından bir manevra olarak yararlanmış; bu uygulama, yalnızca bir savaşçının yöntemine uyum sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda iz sürme sanatının yedi temel ilkesine de ustaca bir giriş oluşturuyormuş. Önce Florinda’yı kendi savaş alanına çekmiş, Florinda burada onun elindeymiş ve çaresizmiş; ondan gerekli olmayan şeyleri elinden çıkartmasını istemiş; ona vereceği bir kararla yaşamını belli bir amaca göre yönlendirm esini öğretmiş; nasıl gev- şeneceğini öğretmiş; kendi becerilerini yeniden düzenleme konusunda ona yardımcı olabilmek üzere ona farklı ve o güne değin deney imlememiş olduğu bir iyimserlik ve özgüven duyumu kazandırmış; ona zamanı özetlemeyi öğretmiş; ve son olarak da ona, bir iz sürücünün hiçbir zaman kendisini ön plana çıkarmadığını göstermiş.
Kaldırhayranlığın bunaltıcı tekrarı karşısında gülebilme olduğunu söyledi. Kural iz siirme ve rüya görmeyi birer sanat olarak tanım- lıyormuş; bu nedenle bunlar uygulamalı edimlermiş. Nefesin hayat veren mahiyeti, aynı zamanda kişiye temizleme kapasitesini de kazandırırmış. Özetlemeyi uygulamalı bir konu durumuna getiren de, bu kapasiteymiş.
Bir sonraki buluşmamızda Florinda, son dakika yönergeleri adını verdiği öğretilerini özetledi. Nagual Juan Matus ve savaşçı topluluğu, artık gündelik yaşamla uğraşmak zorunda kalmadığım yolunda bir ortak yargıya vardıklarına göre, bana öğretilenin iz sürme sanatı değil, rüya görme sanatıymış. Bu yargının kökten bir değişime uğradığını ve kendilerini kötü bir duruma düşürdüğünü belirtti; bana iz sürme sanatını öğretmeye vakitleri kalmamıştı. Oysa kendisinin daha sonra, hazır olduğumda görevini yerine getirmek üzere, üçüncü dikkatin dış çevresinde kalm ası gerekiyordu. Öte yandan, onlarla birlikte bu dünyadan ayrılacak olursam, bu sorumluluktan kurtulacaktı. Florinda, velinimetinin bir savaşçının en başta gelen görevleri olarak iz sürmenin üç temel tekniği üzerinde durduğunu söyledi. Bunlar, sırasıyla sandık, özetlenecek olayların listesi ve iz sürücünün nefesidir. Velinimeti, derinlikli bir özetlemenin, insan biçiminin yitirlmesi için en uygun yöntem olduğunu düşünüyormuş. Bu nedenle yaşamlarını özetledikten sonra, örneğin kişisel geçmişin silinmesi, kendi kendine verilen önemin yitirilmesi, rutin alışkanlıkların kırılması gibi edimlerden yararlanmak iz sürücüler için daha kolay olurmuş. Florinda velinimetinin, önce öncülleri anlatarak, daha sonra da savaşçıların eylemlerinin altında yatan gerekçeleri belirterek ne demek istediğini açıklamak üzere tüm çömezlerine örnekler verdiğini söyledi. Velinimeti, iz sürme sanatının bir üstadı olduğu için, Florinda’nın hastalığından ve sağaltımından bir manevra olarak yararlanmış; bu uygulama, yalnızca bir savaşçının yöntemine uyum sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda iz sürme sanatının yedi temel ilkesine de ustaca bir giriş oluşturuyormuş. Önce Florinda’yı kendi savaş alanına çekmiş, Florinda burada onun elindeymiş ve çaresizmiş; ondan gerekli olmayan şeyleri elinden çıkartmasını istemiş; ona vereceği bir kararla yaşamını belli bir amaca göre yönlendirm esini öğretmiş; nasıl gev- şeneceğini öğretmiş; kendi becerilerini yeniden düzenleme konusunda ona yardımcı olabilmek üzere ona farklı ve o güne değin deney imlememiş olduğu bir iyimserlik ve özgüven duyumu kazandırmış; ona zamanı özetlemeyi öğretmiş; ve son olarak da ona, bir iz sürücünün hiçbir zaman kendisini ön plana çıkarmadığını göstermiş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder